رژیم مدیترانه ای چیست + نمونه برنامه غذایی رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای چیست + نمونه برنامه غذایی رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای نمونه برنامه غذایی رژیم مدیترانه ای + رژیم مدیترانه ای ۳۰ روزه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

بهترین روش برای لاغری در ماه رمضان + برنامه غذایی ماه رمضان

بهترین روش برای لاغری در ماه رمضان + برنامه غذایی ماه رمضان

لاغری در ماه رمضان بهترین روش و راهکار برای لاغری در ماه رمضان با طب سنتی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

میوه های کالری منفی کدامند + میوه های کم کالری و چربی سوز

میوه های کالری منفی کدامند + میوه های کم کالری و چربی سوز

میوه های کالری منفی میوه های کالری منفی کدامند + میوه های کم کالری و چربی سوز موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات لاغری سریع

نکات لاغری بدون رژیم نکات لاغری در بدنسازی نکات لاغری صورت نکات لاغری شکم نکات رژیم لاغری نکات لاغری نی نی سایت نکات مهم برای لاغری سریع رژیم لاغری ۸ کیلو در یک ماه اصول لاغری لاغری سریع در ۳ روز

برنامه غذایی برای لاغری + رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز + نکات مهم برای لاغری سریع موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره نکات لاغری صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره نکات لاغری

مصرف سالاد به عنوان پیش غذا

سالادها از ترکیب سبزیجات مختلف تهیه می شوند و یکی از بهترین پیش غذاهایی هستند که می توانید مصرف کنید زیرا دارای مواد مغذی و فیبر هستند. قبل از شروع غذای اصلی، بشقاب تان را از سالاد پر کنید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

طعم دار کردن آب

برای اینکه تمایل خود را نسبت به نوشیدن آب بالا ببرید و در طول روز مقدار آب بیشتری بنوشید، از میوه هایی مثل لیمو ترش کمک بگیرید و مقداری آب لیمو ترش تازه به ظرف آب تان اضافه کنید. لیمو ترش سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و خواص بسیاری دارد.

تقسیم بندی صحیح بشقاب

همانطور که می دانید برنج یکی از مواد غذایی ست که بسیار چاق کننده است. اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید مقدار برنج را در وعده های اصلی کاهش دهید. برای این منظور بشقاب تان را به شکل صحیح تقسیم بندی کنید یعنی چند قاشق برنج درون بشقاب ریخته و بقیه حجم آن را با خورش، سالاد و مواد دیگر پر کنید. در نتیجه شما یک بشقاب پر و پیمان دارید که برنج بخش کوچکی از آن را تشکیل داده است.

میان وعده سالم

ظرف های روی میز را پر از میوه های مختلف کنید و خوراکی های شیرین مثل قند و شکلات را از جلوی چشمانتان بردارید تا میل تان نسبت به این نوع خوراکی ها کاهش پیدا کند. با این روش به شکل ناخودآگاه به میوه ها تمایل پیدا می کنید و در طول روز شیرینی کمتری مصرف می شود.

غذا خوردن جلوی آیینه

یکی از راهکارهای جالب برای کاهش وزن و لاغری که این روزها به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته، غذا خوردن روبروی آیینه است. این روش مزایای زیادی دارد و به شما یاد آوری میکند تا بر سر عهدی که با خود بسته اید بمانید. زمانی که روبروی آیینه غذا می خورید، خودتان را با تمام چربی های انباشته شده ای که می خواهید از بین ببرید می بینید و همین موضوع از پرخوری کردن شما جلوگیری می کند. می توانید ۱ بار این روش را امتحان کنید تا متوجه کم شدن حجم غذای مصرفی تان شوبد.

وعده های غذایی کوچک

بهتر است وعده های اصلی غذایی تان را به وعده های کوچک تر تقسیم کنید تا هم مقدار غذای مصرفی شما کمتر شود و هم سوخت و ساز بدن تان کاهش پیدا کند.

حذف نوشابه

اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که در طول هفته چندین بار نوشابه می خورید، باید فکری برای تغییر این شرایط کنید. نوشابه یک نوشیدنی مضر و پر کالری ست که شما را به شدت چاق کرده و موجب ذخیره چربی در بخش شکم می شود.

غذا خوردن جلوی تلویزیون ممنوع

یکی دیگر از اشتباهات رایجی که نباید انجام داده شود، غذا خوردن جلوی تلویزیون است. زمانی که جلوی تلویزیون غذا می خورید تمام حواس و توجه تان معطوف آن می شود، در نتیجه مقدار غذای مصرفی تان افزایش پیدا می کند.

پر کردن حجم معده

توصیه می شود برای جلوگیری از پرخوری و زیاده روی در هنگام غذا خوردن، ۳۰ دقیقه قبل از شروع غذا معده تان را با نوشیدن ۱ تا ۲ لیوان آب پر کنید. نوشیدن آب قبل از غذا هم اشتهای شما را کاهش می دهد و هم به شما احساس سیری می بخشد.

تغییر روش پخت مواد غذایی

به جای سرخ کردن مواد غذایی مختلف درون روغن، از روش هایی دیگری برای پخت استفاده کنید تا کالری روزانه تان کاهش پیدا کند. می توانید مرغ و ماهی را به جای سرخ کردن با شیوه هایی مثل بخار پز کردن، آب پز کردن، گریل کردن و … آماده کنید.

حذف آبمیوه های صنعتی

آب میوه های صنعتی سرشار از قند هستند به همین خاطر بهتر است این آب میوه ها را با آب میوه های طبیعی که سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند جایگزین کنید و گامی کوچک  برای کاهش وزن بردارید.

استفاده از قاشق کوچک

یکی دیگر از نکات کوچکی که می توانید برای کاهش وزن به کار ببرید، استفاده از قاشق کوچک به جای قاشق غذاخوری ست. با این روش هر بار که قاشق را به دهان تان می برید غذای کمتری وارد دهانتان می شود، در نتیجه حجم غذایتان کم و کمتر می شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.