مطالب پر بازدید
مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید

مدل مانتو بلند بدون دکمه مدل مانتو بلند بدون دکمه با طرح های فوق العاده شیک و جدید موضوع یکی از مطالب سایت …

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی

تزیین آش رشته مجلسی تزیین آش رشته مجلسی + تزیین آش رشته با کشک زعفرانی موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدن کمد دیواری بدون قفسه

ایده چیدن کمد دیواری ایده چیدن کمد دیواری اتاق خواب + چیدمان کمد دیواری بدون قفسه موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات پخت املت

نکات خوشمزه شدن املت چگونه یک املت خوشمزه با رب درست کنیم نکات تهیه املت املت سنتی املت خوشمزه نی نی سایت طرز تهیه املت حرفه ای انواع املت املت تخمه مرغ طرز تهیه املت خوشمزه با سیر طرز تهیه املت با گوجه حلقه شده

نکات مهم در تهیه املت خوشمزه و سنتی + طرز تهیه املت حرفه ای عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره املت خوشمزه صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات خوشمزه شدن املت حرفه ای

مواد لازم برای املت

املت یک غذا خوشمزه و راحت است که از ترکیب تخم مرغ با هر ماده دیگری درست می شود. املت یک غذای فرانسوی ست که در دستور آن تخم مرغ را به شکل تا شده سرو می کنند. درون تخم مرغ تا شده را با ژامبون و گوشت، سبزیجات و پنیر پر می کنند. در ایران املت را از ترکیب تخم مرغ به همراه گوجه فرنگی یا رب می پزند.

انواع املت

املت دارای تنوع بسیار بالایی ست. از انواع املت میتوان به املت گوجه فرنگی، املت قارچ، املت اسفناج املت روسی، املت هندی، املت سبزیجات، املت مرغ، املت سوسیس، املت ژاپنی و …  اشاره کرد.

نکات املت اسفناج

۴۰۰ گرم اسفناج را شسته سپس به شکل ریز خرد کنید. تابه ای بر روی حرارت قرار دهید و ۱ قاشق غذاخوری کره به آن اضافه کنید. بعد از آب شدن کره،  اسفناج را اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا آب اضافی اش کشیده شود. بنا بر سلیقه می توانید اسفناج را کمی بیشتر سرخ کنید. در این مرحله ۴ عدد تخم مرغ را در ظرف جداگانه ای شکسته و هم بزنید تا بوی زهمش برطرف شود. تخم مرغ را به همراه فلفل سیاه و نمک به اسفناج بیافزایید. بعد از سرخ شدن املت آن را به همراه گوجه گیلاسی خرد شده درون ظرف موردنظر سرو نمایید.

طرز تهیه املت با گوجه حلقه شده

املت را می توانید با شیوه و طعمی جدید درست کنید. برای این منظور گوجه ها را به شکل حلقه ای و به قطر نیم سانت برش دهید. بخش میانی گوجه ها را خارج نموده و با مقداری پیازچه خرد شده و تخم مرغ ترکیب کنید. برای پخت این نوع املت، حلقه های گوجه را در کف تابه ی داغ که به کره یا روغن آغشته شده قرار دهید. مخلوط تخم مرغ را با قاشق درون حلقه های گوجه ریخته و اجازه دهید کمی خودش را بگیرد. زمانی که یک سمت املت پخته شد آن را برگردانید و اجازه دهید سمت دیگر هم سرخ شود. املت لقمه ای شما آماده است.

نکات کوچک در پخت املت

جدا شدن پوست گوجه‌ فرنگی در املت یکی از مشکلاتی ست که در هنگام پخت آن پیش میاید و لذت خوردن آن را کاهش می دهد. توصیه می شود از گوجه فرنگی پوست گرفته استفاده نمایید تا املت شما حرفه ای و بدون ایراد دربیاید.

رفع بوی تخم مرغ

قبل از اضافه کردن تخم مرغ به املت، آن را با چنگال هم بزنید تا کمی یکدست شود. دقت داشته باشید که تخم مرغ ها نباید کف کنند. بعد از هم زدن تخم مرغ مقداری نمک، فلفل و نصف قاشق چای‌ خوری پودر سیر اضافه نمایید تا املت طعم خوبی پیدا کند.

پیاز داغ

شما می توانید به جای خرد کردن و سرخ کردن پیاز، از پیاز داغ آماده استفاده کنید. برای این روش اجازه دهید آب گوجه فرنگی تمام شود سپس پیاز داغ را اضافه نمایید.

ترکیب سیر و جعفری

سیر و جعفری، دو ماده موثر برای خوشمزه تر شدن طعم املت است. سیر را له کرده و در هنگام سرخ کردن پیاز اضافه کنید. جعفری را خرد کرده و کمی تفت دهید سپس گوجه فرنگی خرد شده را به آن اضافه نمایید.

نکات خوشمزه شدن املت

علاوه بر تخم مرغ و گوجه فرنگی که جز ترکیبات اصلی املت هستند، می توانید با استفاده از فلفل دلمه های رنگارنگ، سبزیجات و ادویه های معطر، ذرت و پنیر پیتزا … رنگ و بوی دیگری به این غذای خوشمزه ببخشید و آن را به شکل های مختلف سرو کنید.

نکات خوشمزه شدن املت چگونه یک املت خوشمزه با رب درست کنیم نکات تهیه املت املت سنتی املت خوشمزه نی نی سایت طرز تهیه املت حرفه ای انواع املت املت تخمه مرغ طرز تهیه املت خوشمزه با سیر طرز تهیه املت با گوجه حلقه شده

استفاده از شنبلیله

برای هر ۷ تا ۸ عدد گوجه فرنگی، ۱ قاشق غذاخوری شنبلیله استفاده کنید تا طعم خامی گوجه فرنگی از بین برود. بهتر است شنبلیله را از اوایل یا اواسط پخت به گوجه فرنگی اضافه کنید تا با آن بپزد.

حرارت ملایم

مقدار حرارت گاز در هنگام پخت املت گوجه فرنگی مهم است به خصوص بعد از اضافه کردن تخم مرغ. اگر شعله گاز را زیاد کنید اطراف تخم مرغ فرمی لاستیکی پیدا کرده و می سوزد. اجازه دهید تخم مرغ و گوجه به آرامی با هم در آمیخته شده و پخته شوند.

نبستن درب تابه

یکی دیگر از نکات مهم برای پخت املت حرفه ای، نبستن درب تابه در هنگام اضافه کردن و پختن تخم مرغ است. می توانید در حین پخت برش های گوجه فرنگی درب تابه را بگذارید اما پس از اضافه کردن تخم مرغ، درب تابه را بردارید و اجازه دهید تخم مرغ با درب باز و حرارت ملایم مغزپخت شود.

رنده کردن گوجه

بعضی از افراد ترجیح می دهند گوجه املت را رنده کنند اما این کار اشتباه است. برای درست کردن املت، گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید سپس به شکل نگینی درشت برش داده و خرد کنید. با انجام این کار املت شما بافت بهتری پیدا می کند.

مقدار گوجه به ازای هر تخم مرغ

اگر می خواهید املت گوجه فرنگی را برای تعداد بالایی درست کنید اما نمیدانید از چند گوجه و چند تخم مرغ استفاده کنید فرمولی که در ادامه برای شما قرار داده ایم را مطالعه کنید. به ازای هر تخم مرغ دو تا سه گوجه فرنگی استفاده نمایید تا املت غلیظ و پرملاتی داشته باشید.

سایز تابه

تابه را بسته به اندازه مواد انتخاب کنید تا ضخامت مناسبی داشته باشد. اگر تابه را خیلی بزرگ انتخاب کنید، ضخامت املت نازک و اگر تابه را خیلی کوچک انتخاب کنید، املت کلفت شده و میانش خام می ماند.

ادویه زردچوبه

زردچوبه ادویه ای خوش رنگ و پر خاصیت است که بوی بد تخم مرغ را رفع کرده و رنگ خوبی به املت شما می دهد پس حتما از آن استفاده کنید. بهتر است زردچوبه را در هنگام پخت گوجه فرنگی و قبل از ریختن تخم مرغ اضافه کنید و اجازه دهید کمی تفت بخورد.

استفاده از فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از بهترین موادی ست که می توانید به املت اضافه نمایید. زمان اضافه کردن فلفل دلمه ای، بعد از تمام شدن آب گوجه‌ فرنگی ست. اگر می خواهید از شنبلیله استفاده کنید نباید فلفل دلمه‌ ای را به کار ببرید.

تخم مرغ کامل

اگر دوست دارید تخم مرغ ها کامل بمانند و املت زیباتری داشته باشید، بعد از شکستن تخم مرغ درب تابه را بگذارید و اجازه دهید به آرامی مغزپخت شود و از هم زدن املت خودداری کنید.

نکات خوشمزه شدن املت چگونه یک املت خوشمزه با رب درست کنیم نکات تهیه املت املت سنتی املت خوشمزه نی نی سایت طرز تهیه املت حرفه ای انواع املت املت تخمه مرغ طرز تهیه املت خوشمزه با سیر طرز تهیه املت با گوجه حلقه شده

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.