مطالب پر بازدید
مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام

مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام

مدل آستین مانتو مجلسی مدل آستین مانتو مجلسی و مزونی با طرح های خاص در اینستاگرام موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

جدیدترین مدل بافت مو زنانه با طرح های خوشگل برای امسال

جدیدترین مدل بافت مو زنانه با طرح های خوشگل برای امسال

جدیدترین مدل بافت مو زنانه جدیدترین مدل بافت مو زنانه با طرح های خوشگل برای امسال موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

روش های تازه نگه داشتن نان باگت در فریزر با روش های کاربردی

روش های تازه نگه داشتن نان باگت در فریزر با روش های کاربردی

تازه نگه داشتن نان باگت روش های تازه نگه داشتن نان باگت در فریزر با روش های کاربردی موضوع یکی از مطالب سایت …

ساکولنت چیست

انواع ساکولنت ساکولنت بادامی تکثیر ساکولنت ساکولنت سدوم ساکولنت های زیبا ساکولنت های مقاوم نحوه نگهداری ساکولنت خورشیدی نگهداری ساکولنت عطری انواع ساکولنت با اسم و عکس قسمت اول نگهداری ساکولنت در تراریوم انواع ساکولنت مخملی

نگهداری انواع ساکولنت های زیبا و مقاوم + تکثیر و نگهداری در تراریوم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره ساکولنت صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره ساکولنت

چند سالی می شود که سر و کله ی گیاهان مینیمال و بامزه ای در فروشگاه های گل و گیاه پیدا شده است. این گیاهان جثه ی کوچکی دارند و از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. ساکولنت ها در دسته ی گیاهان بیابانی و مقاوم قرار دارند و می توانند سالیان سال در کنار شما زندگی و رشد کنند.

ساکولنت چیست

به گیاهانی که آب را درون اندام های خود ذخیره می کنند و برگ های گوشتی دارند، ساکولنت می گویند. این دسته از گیاهان دارای تنوع بسیار بالایی هستند و انواع بسیار زیبایی در آن ها یافت می شود. همچنین دارای ساقه و برگ های ضخیم و آبدار هستند.

علت محبوبیت

تنوع رنگی و ظاهری بالا، قیمت مناسب، کم جا بودن، مقاوم بودن و تکثیر بسیار راحت ساکولنت ها، آن ها را به یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است. شما می توانید ده ها گونه از این گیاه را در مکانی کوچک نگهداری کنید.

ساکولنت نماد چیست

این گونه ی بزرگ نماد و نشانه ی مقاومت و وفاداری ست. با افتادن برگ های ساکولنت ها بر روی خاک، جوانه و گیاه جدیدی به وجود می آید به همین خاطر آن را نماد برکت و فراوانی می دانند.

انواع ساکولنت

به طور کلی این خانواده را به ۲ دسته تقسیم می کنند: ساکولنت نرم و ساکولنت سخت. علت این نامگذاری مربوط به توانایی سازگاری گیاه در شرایط و دمای مختلف است. گونه نرم نمی تواند سرما را تحمل کند اما گونه ی سخت در دمای پایین دوام آورده و به خواب می رود. با شروع فصل گرما از خواب زمستانی بیدار شده و به زندگی خود ادامه می دهد. از معروف ترین گونه های ساکولنت میتوان به غوره‌ای، سدوم، هاوارتیا، کراسولا، افوربیا، اچوریا و … اشاره کرد.

بهترین گلدان

ریشه ساکولنت ها به پوسیدگی و آبیاری بیش از اندازه حساس است پس بهترین گلدانی که می توانید برای کاشت آن ها انتخاب کنید، نوع سرامیکی یا سفالی ست. گلدان را با توجه به جثه و اندازه گیاه انتخاب نموده و از گلدان های خیلی بزرگ استفاده نکنید.

نگهداری ساکولنت در تراریوم

می توانید تعداد زیادی از این گونه را در یک گلدان بکارید و از تماشای دسته جمعی آن ها لذت ببرید یا از آن ها برای ساخت دیش گاردن، تراریوم، باغ عمودی و … استفاده کنید. اما نگهداری ساکولنت در تراریوم توصیه نمی شود زیرا این محیط رطوبت بالایی دارد و موجب آسیب دیدن گیاه می شود.

ساکولنت سمی یا غیرسمی

تعدادی از ساکولنت ها مانند افوربیا، کراسولا و … برای حیوانات خانگی سمی هستند و موجب مشکلات گوارشی می شوند. گونه های هاورتیا، اچوریا، سمپرویوم لب ماتیکی و دم‌ اسبی در دسته ی گیاهان غیرسمی قرار دارند و بی ضرر هستند.

علت ریزش برگ در ساکولنت ها

این اتفاق به دلایل مختلفی روی می دهد که مهم ترین شان جابجایی ناگهانی گلدان، بالا پایین شدن دمای هوا، قرار دادن گیاه در محیط تاریک و کم نور، آبیاری بیش از اندازه و خیسی خاک است. پس شرایط را بررسی کنید تا متوجه اشتباه خود شوید.

تفاوت ساکولنت و کاکتوس

عده ای به اشتباه ساکولنت ها را کاکتوس می نامند در صورتی که خود کاکتوس ها عضوی از این خانواده بزرگ محسوب می شوند. وجود تیغ یکی از مهم ترین مشخصات و ویژگی های ظاهری کاکتوس هاست در صورتی که اکثر ساکولنت ها تیغ ندارند و دارای برگ های نرم و لطیفی هستند.

انواع ساکولنت ساکولنت بادامی تکثیر ساکولنت ساکولنت سدوم ساکولنت های زیبا ساکولنت های مقاوم نحوه نگهداری ساکولنت خورشیدی نگهداری ساکولنت عطری انواع ساکولنت با اسم و عکس قسمت اول نگهداری ساکولنت در تراریوم انواع ساکولنت مخملی

شرایط نگهداری ساکولنت

برای انتخاب محیط زندگی گیاه، به رنگ برگ هایش نگاه کنید. اگر برگ ها به رنگ سبز است گیاه را در محیط داخلی خانه و اگر نارنجی یا بنفش است در بیرون از خانه نگهداری کنید. در ادامه می توانید شرایط نگهداری را به طور کامل مشاهده کنید.

آبیاری مورد نیاز

ساکولنت ها به دلیل ذخیره آب در برگ هایشان به آبیاری بیش از اندازه حساس هستند پس برای نگهداری طولانی مدت از این دسته گیاهان به مقدار آبیاری دقت کنید. آبیاری را با خشکی ۲ تا ۳ سانت از سطح خاک گلدان انجام دهید. اگر گیاه را تشنه نگه دارید از آب درون بافتی استفاده کرده و برگ هایش چروک می شود پس آبیاری را به شکل متعادل و به اندازه انجام بدهید. در فصل زمستان مقدار آبیاری را کاهش دهید زیرا این گیاه به خواب زمستانی می رود.

نور مورد نیاز

این گیاه به نور فیلتر شده و زیاد نیاز دارد اما باید از تابش مستقیم خورشید در امان باشد. می توانید گیاه را پشت پرده ی نازکی که پنجره های پرنور خانه را پوشش داده قرار دهید یا پنجره هایی که نورشان با شیشه مات کن فیلتر شده است. بهترین پنجره برای نگهداری این گیاه، پنجره شرقی و پنجره جنوبی ست. تابش مستقیم آفتاب به خصوص در هنگام ظهر موجب آسیب دیدن برگ های این گیاه می شود. نور کم موجب رشد علفی و زیاد شدن فاصله ی بین برگ ها می شود.

رطوبت و دمای مورد نیاز

این دسته از گیاهان، بیابانی و گرمسیری هستند و هیچ نیازی به رطوبت ندارند پس لازم نیست از روش های غبارپاشی یا درست کردن جزیره استفاده کنید. بهترین بازه ی دمایی در هنگام روز بین ۲۱ تا ۲۹ درجه و در هنگام شب ۱۰ تا ۱۲ درجه است. از قرار دادن گیاه در کنار بخاری و شوفاژ خودداری کنید تا آب درون برگ ها از بین نرود و گیاه چروکیده نشود.

تغذیه مورد نیاز

نیاز چندانی به کوددهی و تغذیه ندارند اما می توانید برای رشد بهتر، هر ۲ تا ۳ ماه یک بار آن ها را با کود مخصوص گل های آپارتمانی تغذیه و تقویت کنید. این کار را ۱ بار در فصل بهار و ۱ بار در فصل تابستان انجام بدهید. در فصل پاییز و زمستان نیازی به کوددهی نیست. روش دیگر برای تقویت این گیاه استفاده از خاک های مغذی و مرغوب است تا بتواند عناصر لازم را از خاک و از طریق ریشه هایش دریافت کند.

خاک مورد نیاز

این گیاه نسبت به خاک های ضعیف مقاوم است و می تواند به زندگی خود ادامه بدهد اما بهترین رشد و عملکرد را در خاک های سبک و مغذی دارد. خاک کاکتوس گزینه ی مناسبی برای کاشت ساکولنت هاست زیرا خاصیت زهکشی بالایی دارد. همچنین می توانید از ترکیب کوکوپیت به همراه ماسه و پیت ماس یا خاک های آماده و بسته بندی شده استفاده کنید اما قبل از استفاده مقداری شن یا ماسه هم اضافه کنید تا خاصیت زهکشی شان بالاتر رفته و در هنگام آبیاری، آب اضافی سریع تر خارج شود.

 

انواع ساکولنت ساکولنت بادامی تکثیر ساکولنت ساکولنت سدوم ساکولنت های زیبا ساکولنت های مقاوم نحوه نگهداری ساکولنت خورشیدی نگهداری ساکولنت عطری انواع ساکولنت با اسم و عکس قسمت اول نگهداری ساکولنت در تراریوم انواع ساکولنت مخملی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.