صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی

صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی

نکات پخت آش رشته صفر تا صد نکات آش رشته مجلسی و نذری + راز خوشمزگی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. …

نکات پنکیک موزی و علت خمیر شدن + چگونه پنکیک را سرخ کنیم

نکات پنکیک موزی و علت خمیر شدن + چگونه پنکیک را سرخ کنیم

نکات مهم در تهیه پنکیک چرا پنکیک خمیر میشود + چرا پنکیک میچسبه + مدت زمان پخت پنکیک عنوان یکی از مطالب سایت …

آموزش خرد کردن مرغ هشت تکه + طرز پاک کردن مرغ کامل

آموزش خرد کردن مرغ هشت تکه + طرز پاک کردن مرغ کامل

بهترین روش خرد کردن مرغ آموزش خرد کردن مرغ کبابی و خورشتی + طرز پاک کردن مرغ کامل موضوع یکی از مطالب سایت …

مرینت جوجه کباب زعفرانی

مزه دار کردن جوجه کباب با سس مایونز و سبزیجات و ماست و دلستر نی نی سایت جوجه رو تو چی بخوابونیم طعم دار کردن جوجه کباب مکزیکی مرینت جوجه کباب سیر و کره آماده کردن جوجه کباب

مزه دار کردن جوجه کباب با ماست و سبزیجات + انواع مزه دار کردن جوجه کباب با رب انار و زعفران + خواباندن مرغ در مواد  موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

 انواع مزه دار کردن جوجه کباب

مرینیت و مزه دار کردن جوجه کباب یکی از مهم ترین بخش های آماده کردن آن است. اگر جوجه کباب خوب مزه دار نشود در پایان نتیجه ای ایده آل در بر نخواهد داشت و شما در نهایت یک جوجه بی طعم و مزه خواهید داشت. در ادامه بهترین شیوه های مزه دار کردن جوجه کباب را برای شما جمع آوری کرده ایم که می توانید مشاهده کنید.

مزه دار کردن جوجه کباب با زعفران و ماست

برای این مقدار مواد به ۱ کیلو گوشت مرغ نیاز دارید. مرغ را به قطعات کوچک خرد کرده و بعد از شستن درون کاسه ای بریزید. در ابتدا مرغ را با ۶ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده مخلوط نمایید. ۲ عدد پیاز بزرگ را به شکل خلالی خرد کرده و به آن ها کمی نمک اضافه کنید. پیاز و نمک را با دست چنگ بزنید تا نرم شده و آب پیاز گرفته شود. بعد از انجام این مرحله پیاز را به مرغ اضافه کرده و کمی ورز بدهید. زردچوبه یکی از بهترین گزینه ها برای رفع بوی بد مرغ است پس حتما از آن استفاده نمایید. به مرغ ورز داده شده ۱ قاشق چای خوری زردچوبه، ۱/۴ قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز، ۱ قاشق چای خوری پودر پاپریکا، ۲ عدد فلفل دلمه ای که به شکل درشت و نگینی خرد شده باشند، ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه و ۲ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید سپس روی کاسه را با سلفون پوشش دهید. کاسه حاوی مرغ را برای استراحت به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از ۱ ساعت کاسه را خارج کرده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. مجددا مواد را زیر و رو کرده و مخلوط نمایید تا روغن به تمام بخش های مرغ برسد. بعد از اضافه کردن روغن زیتون، دوباره روی کاسه را سلفون بکشید و به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ حسابی مزه دار شود. اگر وقت ندارید می توانید مرغ را به مدت ۴ تا ۵ ساعت مزه دار کنید.بعد از سپری شدن این زمان تکه های مرغ را خارج کرده و به سیخ بکشید.

مزه دار کردن جوجه کباب با سس مایونز

مزه دار کردن جوجه کباب با سس مایونز موجب نرمی بافت و خوشمزه تر شدن طعم آن می شود اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا موجب سوختن سریع جوجه ها بر روی سیخ شده و نتیجه نامطلوبی را برای شما رقم می زند. برای شروع مرغ را به قطعات کوچک خرد کرده و درون یک کاسه بریزید سپس به آن پیاز خرد شده، زعفران، روغن زیتون، سس مایونز، آبلیمو، سس باربکیو و ادویه های مختلف اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید سپس چند ساعت بعد به سیخ کشیده و در اواخر پخت با کره آب شده و زعفران رومال کنید.

طعم دار کردن جوجه کباب مکزیکی

۶۰۰ گرم گوشت مرغ را به شکل تکه های یکدست برش دهید و درون کاسه ای بریزید. برای جوجه کباب مکزیکی از ران مرغ استفاده می شود اما شما می توانید از کتف و بال مرغ هم استفاده کنید. ۱ عدد پیاز کوچک، ۱ حبه سیر، ۱ عدد فلفل قرمز و ۱ عدد فلفل دلمه ای را درون میکسر ریخته و له کنید. در مرحله بعد ۱ قاشق چای خوری فلفل پولبیبر، نصف قاشق چای خوری آویشن، ۱ قاشق چایخوری نمک، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق چای خوری پودر زیره و ۲۰ گرم کره هم به میکسر اضافه کرده و یکبار دیگر همه مواد سس را با هم مخلوط کنید. سس به دست آمده را بر روی تکه های مرغ ریخته و کمی ورز دهید تا همه تکه ها به این سس آغشته شده و طعم بگیرند. روی کاسه مرغ را با سلفون پوشش داده و آن را در یخچال بگذارید. بعد از سپری شدن ۲ ساعت تکه های مرغ را از کاسه خارج کرده و به سیخ بکشید.

طعم دار کردن جوجه کباب با سبزیجات

برای این مقدار مواد به ۵۰۰ گرم گوشت مرغ نیاز دارید. ۱ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده به همراه ۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری ریحان خرد شده، ۶ ساقه پیازچه، ۳ حبه سیر، فلفل سیاه، روغن مایع یا روغن زیتون و کمی نمک را به تکه های مرغ اضافه کرده و اجازه دهید ۱ تا ۲ ساعت مزه دار شوند. بعد از سپری شدن این زمان، تکه های مرغ را خارج کرده و به سیخ بکشید.

مزه دار کردن جوجه کباب ترش با رب انار

برای جوجه کباب ترش ابتدا ۷۰۰ گرم فیله مرغ را به شکل مکعبی برش دهید و درون کاسه ای بریزید. ۱ عدد پیاز بزرگ را پوست گرفته و به شکل خلالی خرد کنید سپس با ۱ قاشق غذاخوری سبزیجات معطر (مثل جعفری، ترخون، گشنیز و مرزه که به شکل ساطوری خرد شده باشند) به مرغ اضافه نمایید. ۱۰ عدد مغز گردو را با استفاده از آسیاب خرد کرده و با ۳ قاشق غذاخوری رب انار ملس و مقداری نمک و فلفل سیاه به مرغ بیافزایید. همه مواد جوجه کباب ترش را ترکیب کرده و زیر و رو کنید. روی کاسه سلفون کشیده و آن را برای ۸ تا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. اگر وقت کافی ندارید می توانید مواد را به مدت ۴ تا ۵ ساعت مزه دار کنید. بعد از سپری شدن این زمان و قبل از به سیخ کشیدن مرغ، پیازهای خلالی شده را با دقت جدا کنید زیرا در هنگام کباب کردن به سرعت می سوزند و کیفیت غذای شما را پایین می آورند.

مزه دار کردن جوجه کباب با سس مایونز و سبزیجات و ماست و دلستر نی نی سایت جوجه رو تو چی بخوابونیم طعم دار کردن جوجه کباب مکزیکی مرینت جوجه کباب سیر و کره آماده کردن جوجه کباب

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.