نکات و راز خوشمزگی سمبوسه + طرز پیچیدن و سس مخصوص

نکات و راز خوشمزگی سمبوسه + طرز پیچیدن و سس مخصوص

نکات پخت سمبوسه خمیر برای سمبوسه +‌ چیکار کنم نون سمبوسه خشک نشه عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب …

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله

نکات ژله بستنی نکات ژله بستنی رولی و لیوانی + علت بریدن بستنی در ژله موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

نکات خوشمزه شدن جوجه کباب + مرینیت و سس مخصوص جوجه

نکات خوشمزه شدن جوجه کباب + مرینیت و سس مخصوص جوجه

نکات تهیه جوجه کباب علت سفت شدن جوجه کباب + جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم + چگونه جوجه کباب را ترد …

نکات مهم پخت شیرینی کشمشی

علت خشک شدن شیرینی کشمشی فوت و فن شیرینی کشمشی نی نی سایت طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر شیرینی کشمشی با ماست شیرینی کشمشی رزا منتظمی شیرینی کشمشی با لیوان فرانسوی شیرینی کشمشی با روغن مایع شیرینی کشمشی با گلاب بدون پودر قند

چیکار کنیم شیرینی کشمشی نرم بشه + چرا شیرینی کشمشی پف نمیکنه + چرا شیرینی کشمشی وا میره موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن شیرینی کشمشی

مواد لازم برای شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی یا نان کشمشی یکی از شیرینی های نرم و محبوب ایرانی ست و به عنوان سوغات بروجرد شناخته می شود. برای این شیرینی به آرد قنادی، بکینگ پودر، تخم مرغ، کشمش و وانیل نیاز دارید.

فوت کوزه گری شیرینی کشمشی

قبل از اضافه کردن کشمش به شیرینی، باید کشمش ها را شسته و با کمی آرد مخلوط کنید تا در حین پخت ته نشین نشده و نسوزند.

شیرینی کشمشی با زرده تخم مرغ

مرحله اول

۲ عدد زرده تخم مرغ را به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست شیرین، ۲۰۰ گرم شکر و ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل درون کاسه ای ریخته و با درجه ی بالا همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط کنید.

مرحله دوم

۱۶۰ گرم روغن مایع به محتویات کاسه افزوده و دوباره کمی هم بزنید. در این مرحله ۲۰۰ گرم آرد قنادی را کم کم به مایه شیرینی اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد از لیسک استفاده کنید.

مرحله سوم

بعد از آرد نوبت به اضافه کردن کشمش میرسد. ۶۰ گرم کشمش به مایه کیک بیافزایید، بهتر است از کشمش پلویی استفاده کنید. در پایان ۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کرده و مایه کیک را با لیسک مخلوط کنید.

مرحله چهارم

دست هایتان را بشویید و خشک کنید سپس از مواد به اندازه گلوله های متوسط برداشته و به اندازه دلخواه پهن کنید. گلوله های پهن شده از شیرینی را روی سینی فر بچینید. در پایان سینی فر را به مدت ده تا پانزده دقیقه درون فر از قبل گرم شده با درجه ۲۰۰ تا ۲۲۰ قرار دهید.

چرا شیرینی کشمشی پف نمیکنه

شیرینی کشمشی در دسته شیرینی های پف دار قرار ندارد و بعد از پخت پف چندانی نمی کند اما اگر مراحل تهیه شیرینی را مطابق رسپی انجام دهید و تخم مرغ ها را به خوبی هم بزنید شیرینی تان از بافت نسبتا خوبی برخوردار خواهد بود.

شیرینی کشمشی در توستر

بعد از پایپ کردن شیرینی کشمشی، سینی فر را در طبقه وسط توستر با دمای ۱۵۰ درجه قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید.

جایگزین کاغذ روغنی برای شیرینی کشمشی

اگر کاغذ روغنی ندارید، کف سینی فر را حسابی چرب کنید یا خودتان در خانه کاغذ روغنی درست کنید. برای این منظور به چند برگه بدون خط آچار نیاز دارید. کاغذ خط دار جوهر دارد و برای استفاده مناسب نیست، کاغذ کاهی هم بازیافتی ست و نباید استفاده شود. کاغذ آچار را به اندازه کف سینی برش دهید سپس با استفاده از یک فرچه سطح آن را با روغن پوشش دهید.

شیرینی کشمشی با ماست

مرحله اول

۱ و ۱/۳ پیمانه پودر قند را به همراه ۱/۳ پیمانه روغن صاف قنادی و ۱/۳ پیمانه روغن جامد درون کاسه ای ریخته و با استفاده از همزن ۱ تا ۲ دقیقه بزنید تا فرمی یکدست پیدا کند.

مرحله دوم

۱ عدد تخم مرغ درشت را به همراه ۱/۴ قاشق چای خوری وانیل‏ به محتویات کاسه اضافه کرده و مجدد چند دقیقه هم بزنید. در این مرحله ۱/۴ پیمانه ماست هم بیافزایید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

۱ پیمانه و نیم آرد سفید و ۱/۳ پیمانه کشمش به مایه شیرینی بیافزایید و همه مواد را با لیسک ترکیب نمایید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید. مایه شیرینی را درون قیف بریزید.

مرحله چهارم

کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید، مایه شیرینی درون قیف را به آرامی و با فاصله بر روی سینی قرار دهید. سینی را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۷۰ درجه قرار دهید. بعد از سپری شدن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شیرینی شما حاضر است.

چیکار کنیم شیرینی کشمشی نرم بشه

برای نرم شدن شیرینی کشمشی نباید آن را برای مدت طولانی درون فر قرار دهید و به محض طلایی شدن دور شیرینی، آن را از داخل فر خارج کنید. بعد از خنک شدن شیرینی آن را در معرض هوا قرار ندهید و درون ظرف دربسته نگهداری کنید تا نرم بماند.

شیرینی کشمشی بدون فر

مرحله اول

اگر فر ندارید می توانید این شیرینی خوشمزه را درون تابه بر روی شعله گاز درست کنید. درون قابلمه یک سه پایه یا آبکش فلزی به شکل معکوس قرار دهید. درون قابلمه به اندازه یک بند انگشت آب بریزید.

مرحله دوم

قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا گرم شده و آب داخلش به جوش بیفتد. درب قابلمه را باید با دمکنی پوشش دهید. روی سه پایه قالب حاوی شیرینی را قرار دهید.

مرحله سوم

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه با شعله ملایم گاز پخته شوند. بعد از پخته شدن شیرینی ها، آن ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف موردنظر قرار دهید.

شیرینی کشمشی بدون کشمش

اگر کشمش دوست ندارید اما بافت شیرینی کشمشی را می پسندید، کشمش رسپی تان را حذف کنید و شیرینی را بدون کشمش درست نمایید.

علت خشک شدن شیرینی کشمشی

اگر شیرینی کشمشی بیش از اندازه درون فر بماند یا مقدار آرد از بقیه مواد اولیه بیشتر شود در نهایت یک شیرینی خشک و بی کیفیت خواهید داشت.

درجه فر برای شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی را اصولا با درجه بالای فر و در مدت زمان کوتاه می پزند. درجه فر را بر اساس رسپی شیرینی تنظیم نمایید.

چرا شیرینی کشمشی وا میره

شیرینی کشمشی بعد از قرار گرفتن در فر کمی پهن شده و وا می رود؛ این امر در فرآیند پخت شیرینی طبیعی ست اما اگر شیرینی خیلی پهن شده به علت دمای پایین داخل فر و کم بودن آرد نسبت به بقیه مواد اولیه است.

علت خشک شدن شیرینی کشمشی فوت و فن شیرینی کشمشی نی نی سایت طرز تهیه شیرینی کشمشی در توستر شیرینی کشمشی با ماست شیرینی کشمشی رزا منتظمی شیرینی کشمشی با لیوان فرانسوی شیرینی کشمشی با روغن مایع شیرینی کشمشی با گلاب بدون پودر قند

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.