نکات پنکیک موزی و علت خمیر شدن + چگونه پنکیک را سرخ کنیم

نکات پنکیک موزی و علت خمیر شدن + چگونه پنکیک را سرخ کنیم

نکات مهم در تهیه پنکیک چرا پنکیک خمیر میشود + چرا پنکیک میچسبه + مدت زمان پخت پنکیک عنوان یکی از مطالب سایت …

نکات مهم و تزیین حلیم بادمجان +‌ راز خوشمزگی و کشدار شدن

نکات مهم و تزیین حلیم بادمجان +‌ راز خوشمزگی و کشدار شدن

نکات مهم در پخت حلیم بادمجان گوشت مناسب برای حلیم بادمجان + تفاوت کشک بادمجان و حلیم بادمجان + حلیم بادمجان برای دو …

نکات پخت مرغ شکم پر جنوبی و شمالی با رب انار در فر و قابلمه

نکات پخت مرغ شکم پر جنوبی و شمالی با رب انار در فر و قابلمه

نکات مهم در تهیه مرغ شکم پر خوشمزه ترین مرغ شکم پر اهوازی و سبزی معطر + ادویه و مواد داخل مرغ شکم …

نکات تهیه مربای هویج

مربای هویج خوش رنگ نی نی سایت مربای به و هویج مربای هویج سه کیلو طرز تهیه مربای هویج با زعفران مربای هویج ایران کوک مربای هویج حرفه ای فوت کوزه گری مربای هویج زعفران در مربای هویج

زمان پخت مربای هویج چرخ شده و استفاده از گلوکز و خلال بادام در مربای هویج +‌ برای قوام مربای هویج چه باید کرد موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره مربای هویج صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن مربای هویج

نکات مربای هویج با عسل

شما می توانید برای درست کردن مربای هویج به جای شکر از عسل استفاده نمایید. برای این منظور، ۱ کیلو هویج را رنده کرده و به همراه ۳ لیوان آب و ۵۰۰ گرم عسل قوام آمده بر روی حرارت گاز قرار دهید. دقت داشته باشید که حرارت باید کم و ملایم باشد. پس از چند ساعت به مربا سر بزنید و اگر به غلظت مناسبی رسیده بود، ۱ قاشق چای خوری گلاب هم به آن بیافزایید. بعد از ۵ دقیقه مربا را از روی حرارت بردارید و زمانی که خنک شد به همراه ۱ قاشق چای خوری عرق هل درون شیشه بریزید.

علت تیره شدن مربای هویج

اگر مربای هویج شما بعد از حدود چند ماه تیره شده و دوست دارید علت آن را متوجه شوید با سایت الانت همراه باشید. تیرگی رنگ مربا یک اتفاق نرمال و طبیعی ست زیرا میوه ها پس از بریده شدن در معرض اکسیژن و نور قرار گرفته و رنگدانه‌ هایشان پاره می شود. برای جلوگیری از این اتفاق مربا را درون ظرف های شیشه ای و دردار با رنگ تیره داخل یخچال نگهداری کنید.

خلال بادام در مربای هویج

بنا بر سلیقه و ذائقه خود می توانید در اواخر پخت مربا از موادی مثل خلال بادام و خلال پسته هم استفاده کنید. برای نیم کیلو مربا از ۱ قاشق غذاخوری خلال بادام و ۱ قاشق غذاخوری خلال پسته استفاده نمایید.

نکات مهم مربای هویج

شکرک زدن مربای هویج یکی از مشکلاتی ست که برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است. برای جلوگیری از این اتفاق یک نکته کوچک وجود دارد که در ادامه برای شما قرار داده ایم. زمانی که شکر را به هویج اضافه نمودید حرارت باید ملایم باشد تا دانه های شکر حل شوند سپس مربا به جوش بیفتد. اگر قبل از حل شدن دانه های شکر، مربا شروع به جوشیدن کند، حتما شکرک خواهد زد. توصیه می شود مربا را درون قابلمه تفلون یا لعابی بپزید. پس از پخت مربا اجازه دهید کاملا سرد شود سپس آن را درون شیشه بریزید. ریختن مربای گرم درون شیشه موجب کپک زدن آن می شود.

برای خوشرنگ شدن مربای هویج

مربای هویج ذاتا مربای خوشرنگی ست اما می توانید برای زیباتر شدن آن از زعفران دم کرده کمک بگیرید. زعفران دم شده را در ۱۰ دقیقه پایانی پخت مربا به آن اضافه کنید.

برای قوام مربای هویج چه باید کرد

باید اجازه دهید هویج و شکر با حرارت ملایم گاز آرام آرام بجوشند و قوام پیدا کنند. زمانی که احساس کردید مربایتان به قوام لازم رسیده است، کمی از آن را برداشته و بین ۲ انگشت شصت و اشاره قرار دهید، اگر مربا کش می آید به قوام لازم رسیده اما اگر حالت آبکی دارد باید هنوز بجوشد تا حاضر شود. روش دیگر ریختن کمی مربا در کف بشقاب است. اجازه دهید مربا کمی از حرارت بیفتد سپس بشقاب را تکان دهید. اگر مربا مانند آب بود و به سرعت سر خورد یعنی هنوز به غلظت کافی نرسیده اما اگر به کندی و آهستگی تکان خورد یعنی غلظتش مناسب است. نکته مهم دیگر استفاده از قابلمه ای متناسب با اندازه شعله گاز است. اگر قابلمه تان بزرگ است حتما آن را بر روی شعله بزرگ گاز قرار دهید تا حرارت کافی به مربا برسد و قوام بیاید.

زمان پخت مربای هویج

زمان پخت مربا به حرارت شعله گاز و حجم مواد بستگی دارد. به طور کلی ۲ تا ۳ ساعت زمان لازم است تا مربا به غلظت کافی برسد و آماده شود.

برای براق شدن مربای هویج

اگر دوست دارید مربای تان براق و شفاف باشد، ۲ نکته ای که در ادامه برای شما قرار داده ایم را مطالعه نمایید. نکته اول : مربا را فقط و فقط با قاشق چوبی هم بزنید. نکته دوم : برای پخت مربای هویج همه قابلمه هایتان را کنار گذاشته و فقط از قابلمه لعابی استفاده کنید.

دارچین در مربای هویج

دارچین به خوش عطر و طعم شدن مربا کمک می کند اما نباید از پودر دارچین استفاده کنید زیرا در رنگ مربا تاثیر می گذارد. برای نیم کیلو هویج می توانید از چند تکه چوب دارچین استفاده کنید. چوب دارچین را در نیم ساعت پایانی پخت مربا به آن اضافه کنید. پس از خنک شدن مربای هویج چوب دارچین را از مربا خارج نمایید.

نکات مربای هویج چرخ شده

با این روش مربای شما شبیه مربای کارخانه ای می شود. برای این منظور هویج ها را شسته و تمیز کنید. پوست هویج را بگیرید و سر و ته اش را جدا نمایید. قابلمه را پر از آب کرده و اجازه دهید به جوش بیفتد سپس هویج ها را به شکل درسته درون آب جوش بیاندازد. زمانی که هویج ها به طور کامل پخته شدند آن ها را از روی حرارت برداشته و آبکش نمایید. هویج های پخته شده را با استفاده از میکسر یا چرخ گوشت ریز و چرخ کنید. بعد از این مرحله به سراغ شهد بروید. شکر را درون قابلمه روحی ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. شکر را هم بزنید تا کمی تغییر رنگ بدهد سپس مقداری آب جوش را خیلی آرام و با احتیاط به آن اضافه کنید. زمانی که شکر درون آب حل شد هویج چرخ شده را هم بیافزایید و اجازه دهید مربا به غلظت کافی برسد.

مربای هویج خوش رنگ نی نی سایت مربای به و هویج مربای هویج سه کیلو طرز تهیه مربای هویج با زعفران مربای هویج ایران کوک مربای هویج حرفه ای فوت کوزه گری مربای هویج زعفران در مربای هویج

علت تلخ شدن مربای هویج

این اتفاق دلایل متعددی دارد. ممکن است هویج شما طعم تلخی داشته باشد یا علت این تلخی مربوط به گلاب استفاده شده در مربا باشد. همچنین اگر مربا بیش از اندازه بجوشد و زمان پختش طولانی شود، تلخ خواهد شد. از علل دیگر تلخ شدن مربای هویج می توان به شعله زیاد گاز، ته نشین شدن و سوختن هویج اشاره کرد.

آبلیمو در مربای هویج

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا، از جوهر لیمو استفاده می شود اما اگر این ماده در دسترس شما نیست، آب لیمو ترش را جایگزین کنید. به ازای ۵۰۰ گرم هویج رنده شده و ۵۰۰ گرم شکر باید از نصف قاشق غذاخوری آب لیمو استفاده نمایید.

نکات کیک با مربا هویج

برای درست کردن کیک با مربای هویج، ۳ عدد تخم مرغ را به همراه ۱/۲ قاشق چای خوری وانیل و ۱/۲ قاشق چای خوری هل مخلوط کنید تا کرمی رنگ شود. ۱/۳ لیوان روغن را به مخلوط اضافه و دوباره کمی با همزن بزنید. شهد ا لیوان مربای هویج را بگیرید. شهد گرفته شده را با مقداری آب مخلوط کنید و کنار بگذارید. شهد و آب ترکیب شده باید به اندازه یک لیوان باشند. به یاد داشته باشید که مربا و شهد را قبل از درست کردن کیک حاضر کنید تا در روند آماده سازی مشکلی ایجاد نشود. پس از اضافه کردن روغن، شهد و آب ترکیب شده را هم بیافزایید و دوباره با همزن مخلوط کنید. ۲ لیوان و نیم آرد را به همراه ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر در ۳ مرتبه الک کنید سپس در چند مرحله به مواد کیک بیافزایید و آن را با لیسک یا دور کند همزن مخلوط کنید. در مرحله آخر ۱ لیوان مربای هویج شهد گرفته شده را هم بیافزایید و خیلی آرام هم بزنید. کیک را درون فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم شده است قرار دهید و پس از ۴۰ تا ۵۰ دقیقه خارج نمایید. نوش جان

علت ترش شدن مربای هویج

دقت داشته باشید که نباید در مصرف جوهر لیمو یا آب لیمو زیاده روی کنید زیرا موجب ترش شدن مربا شده و زحمات شما را از بین می برد. این مواد باید به صورت کم و تنها برای جلوگیری از شکرک زدن مربا استفاده شوند.

استفاده از گلوکز در مربای هویج

گلوکز یکی از مواد اصلی مربای هویج نیست اما اگر دوست دارید مربای براقی داشته باشید می توانید آن را به کار ببرید. برای ۱ کیلو هویج از ۱ قاشق سوپ خوری گلوکز استفاده کنید. گلوکز را باید در پایان پخت و پس از خاموش کردن شعله گاز به مربا اضافه نمایید.

علت آبکی شدن مربای هویج

ممکن است مقدار آبی که به مواد مربا اضافه کرده اید خیلی زیاد باشد یا میوه استفاده شده در مربا بیش از حد رسیده باشد. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید، زمان دادن به مربا برای قوام بیشتر است. باید اجازه دهید مربا چند ساعت بر روی شعله ملایم گاز قرار بگیرد تا آماده و غلیظ شود.

گردو در مربای هویج

می توانید گردو را بکوبید و آن را در اواسط پخت مربا به آن بیافزایید. مربای هویج با گردو خوشمزه تر و مجلسی تر می شود. به ازای نیم کیلو هویج از نصف لیوان گردو خرد شده استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.