رفع شوری غذا با نوشابه و سیب زمینی + گرفتن شوری برنج

رفع شوری غذا با نوشابه و سیب زمینی + گرفتن شوری برنج

شوری غذا رو با چی بگیرم ایا نوشابه شوری غذا را میگیرد + رفع شوری خورشت مرغ، قورمه سبزی و قیمه + آیا …

نکات شربت بار بدون گلوکز برای زولبیا بامیه + علت شکرک زدن

نکات شربت بار بدون گلوکز برای زولبیا بامیه + علت شکرک زدن

نکات شربت بار نکات شربت بار بدون گلوکز برای کیک و زولبیا بامیه + علت شکرک زدن موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان نکات کشک بادمجان مجلسی + تارت برای کشک بادمجان + برای شوری کشک بادمجان چه کنیم + کشک بادمجان در …

دسر با خرما و کنجد

دسر با خرما و کنجد دسر با خرما و ارد طرز تهیه دسر با خرما و بیسکویت دسر با خرما و شیر دسر با خرما و موز با خرما چی درست کنم نی نی سایت با ارد و خرما چی درست کنم

دسر با خرما و کنجد برای مهمانی + انواع دسر با خرما و شیر موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل تهیه دسر شیر خرما

مرحله اول

۲ لیوان شیر را به همراه ۱۰ عدد خرما بدون پوست و هسته درون مخلوط کن بریزید. ۴ عدد مغز گردو و ۲ قاشق غذا خوری گلاب هم به شیر اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید تا همه مواد با یکدیگر میکس شوند.

مرحله دوم

۲ قاشق غذا خوری آرد را با ۲ قاشق غذا خوری کره درون تابه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. آرد و کره را با یکدیگر تفت بدهید تا بوی خامی آرد برطرف شده و کمی طلایی رنگ شود. ۲ لیوان شیر به آرد اضافه کرده و خوب با آن مخلوط کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ۱۰ قاشق غذا خوری شکر به تابه اضافه کرده و به هم زدن ادامه بدهید تا شیر شروع به جوشیدن کند. می توانید برای خوشمزه تر شدن دسر، کمی شکلات تخته ای به شیر اضافه نمایید. بعد از ذوب شدن شکلات در شیر، نوبت اضافه کردن خامه است.

مرحله چهارم

۲۰۰ گرم خامه صبحانه به شیر اضافه کرده و آرام آرام هم بزنید تا خامه با شیر یکی شود. در نهایت نوک قاشق چای خوری وانیل هم به شیر اضافه نموده و تابه را از روی حرارت گاز بردارید. اجازه دهید مایه دسر از حرارت بیفتد و کمی خنک شود.

مرحله پنجم

۳ قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را با ۵ قاشق غذا خوری آب سرد ترکیب کنید تا اسفنجی شود سپس آن را کنار بگذارید. ترکیب شیر و خرمایی که در ابتدا دستور آماده کرده بودید را به ترکیب مایه دسر بیافزایید و کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

در این مرحله پودر ژلاتین آماده شده را هم به مایه دسر اضافه کرده و ترکیب نمایید. قالبی که برای دسر در نظر گرفته اید را کمی چرب کرده و مایه دسر خرمایی را درونش بریزید. قالب را درون یخچال قرار دهید. دسر به حداقل ۸ ساعت زمان برای آماده شدن نیاز دارد پس به هیچ عنوان عجله نکنید.

مرحله هفتم

بعد از سپری شدن زمان معین شده، قالب را از یخچال خارج کنید. اطراف قالب را با نوک چاقو، آزاد کرده و خود قالب را برای ۳ تا ۶ ثانیه درون کاسه آب گرم قرار دهید. قالب را بر روی ظرف موردنظر قرار داده و برگردانید. روی دسر را با پودر گل سرخ تزیین و آن را سرو کنید.

مراحل تهیه اسنک خرما

مرحله اول

۳۰۰ گرم خرما را هسته گیری کرده و درون یک تابه مناسب بریزید. ۳۰ گرم کره به خرما اضافه کرده و تابه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. خرما را خوب با کره مخلوط کنید و تفت بدهید. باید به شکل مداوم خرما را با پشت قاشق فشار داده و پوره کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین به خرما اضافه کرده و به مخلوط کردن ادامه بدهید. بعد از مخلوط شدن دارچین، تابه را از روی حرارت گاز بردارید. ۲۰ گرم پودر نارگیل به همراه ۲۰ گرم پودر کنجد به خرما اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا فرمی یکدست پیدا کند.

مرحله سوم

۵۰ گرم مغز گردو را به شکل نگینی خرد کرده و به خرما بیافزایید. یک قالب انتخاب کرده و داخل آن را با کیسه فریزر پوشش دهید. روی کیسه فریزر را کمی چرب کرده و پوره خرما را درونش بریزید. پوره خرما را با پشت قاشق صاف کرده و فشار دهید تا فرمی منسجم پیدا کند.

مرحله چهارم

قالب را برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا اسنک فرم خود را حفظ کرده و منسجم شود. بعد از سپری شدن ۳ ساعت می توانید اسنک خرما را از یخچال خارج کنید. در این مرحله باید اسنک را برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از سپری شدن نیم ساعت و منجمد شدن اسنک، قالب خرما را از فریزر خارج کنید. اسنک را از قالب بیرون آورده و در اندازه های مختلف برش بزنید. اسنک های برش خورده را درون یک ظرف چیده و با استفاده از پودر پسته تزیین کنید.

مراحل تهیه کیک یخچالی خرما

مرحله اول

۱ کیلو خرما را هسته گیری و پوست گیری کرده و داخل یک کاسه بریزید. ۵۰ گرم کره را از طریق روش بن ماری و با بخار کتری ذوب کنید. کره ذوب شده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین و ۱ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل به خرما اضافه و کاملا مخلوط کنید تا فرمی یکدست پیدا کند.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط خرما را با استفاده از گوشتکوب کاملا له کرده و پوره نمایید. نصف پیمانه خلال پسته و ۱/۳ پیمانه مغز گردو نگینی شده را هم به پوره خرما بیافزایید. ۱ بسته بیسکویت پتی بور را خرد کرده و به مخلوط خرما اضافه کنید. حالا مخلوط خرما را به آرامی ترکیب کرده و بدون له کردن بیسکویت ها هم بزنید.

مرحله سوم

یک قالب به سلیقه خودتان انتخاب کنید. کف قالب را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید تا کیک بعد از آماده شدن به راحتی از قالب خارج شود. روی سلفون یا پلاستیک را کمی چرب کنید. مایه کیک خرما را درون قالب ریخته و با کمک پشت قاشق فشرده کنید. با این کار مایه کیک در همه بخش های قالب به شکل یکسان پخش شده و فرمی یکدست پیدا می کند.

مرحله چهارم

کیک خرما را برای ۳ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار دهید تا همه مواد کیک به خورد هم رفته و منسجم شوند. بعد از سپری شدن زمان معین شده می توانید کیک یخچالی را از یخچال بیرون آورده و به سلیقه خودتان تزیین کنید.

مراحل تهیه پودینگ خرما

مرحله اول

۲۰۰ گرم خرما را بشویید سپس پوست دور خرما و هسته هایش را جدا نمایید. خرمای آماده شده را درون مخلوط کن ریخته و ۲/۳ پیمانه شیر به آن اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کرده و شیر و خرما را کاملا با یکدیگر میکس کنید.

مرحله دوم

۴ پیمانه شیر را با ۳ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای یا شکر معمولی، ۴ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و ۱ قاشق مرباخوری دارچین درون یک قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و به شکل مرتب هم بزنید تا فرمی غلیظ پیدا کند.

مرحله سوم

بعد از غلیظ شدن، میکس شیر و خرمایی که در ابتدا آماده کرده بودید را هم اضافه و خوب مخلوط نمایید. در نهایت ۲ قاشق غذاخوری کره هم به محتویات قابلمه اضافه کرده و آن را از روی حرارت گاز بردارید. اجازه دهید پودینگ کمی خنک شود.

مرحله چهارم

پودینگ خرما را باید به شکل فردی و تک نفره سرو کنید. برای این کار به چند عدد لیوان یا کاسه نیاز دارید. پودینگ از حرارت افتاده را درون لیوان ها ریخته و در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد. بعد از سپری شدن ۲ تا ۴ ساعت می توانید پودینگ را با خامه فرم گرفته به همراه مغز گردو و پسته سرو کنید.

دسر با خرما و کنجد دسر با خرما و ارد طرز تهیه دسر با خرما و بیسکویت دسر با خرما و شیر دسر با خرما و موز با خرما چی درست کنم نی نی سایت با ارد و خرما چی درست کنم

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.