نکات انواع ته دیگ زعفرانی رستورانی خوشمزه با سیب زمینی و برنج

نکات انواع ته دیگ زعفرانی رستورانی خوشمزه با سیب زمینی و برنج

نکات ته دیگ نکات انواع ته دیگ زعفرانی رستورانی خوشمزه با سیب زمینی و برنج عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

نکات و راز خوشمزگی سمبوسه + طرز پیچیدن و سس مخصوص

نکات و راز خوشمزگی سمبوسه + طرز پیچیدن و سس مخصوص

نکات پخت سمبوسه خمیر برای سمبوسه +‌ چیکار کنم نون سمبوسه خشک نشه عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب …

فوت و فن انواع سس مرغ مجلسی + سس مرغ با رب انار و گردو

فوت و فن انواع سس مرغ مجلسی + سس مرغ با رب انار و گردو

سس مرغ رستورانی فوت و فن انواع سس مرغ مجلسی + سس مرغ با رب انار و گردو موضوع یکی از مطالب سایت …

نکات کاچی ساده

کاچی برای پریودی کاچی زایمان کاچی اصفهانی دستور پخت کاچی دستور کاچی مقوی کاچی با نشاسته کاچی با توت خشک کاچی با آرد برنج کاچی با زردچوبه کاچی با شیره انگور کاچی با شیر

نکات کاچی ساده و زعفرانی با آرد برنج و زردچوبه + علت گلوله شدن موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن کاچی

مواد لازم برای کاچی

کاچی یکی از دسرهای تقویتی و خوشمزه ایرانی ست و در بسیاری از نذری ها به همراه حلوا و شله زرد سرو می شود. کاچی از لحاظ طعم و مواد اولیه به حلوا شباهت دارد. برای درست کردن کاچی به آرد برنج یا آرد گندم، آب یا شیر، روغن یا کره، گلاب و پودر هل، شکر، دارچین، زعفران دم کرده و زردچوبه نیاز دارید. استفاده از شیر به جای آب، موجب خوشمزه تر شدن این میان وعده می شود.

علت گلوله شدن کاچی

زمانی که آرد را درون تابه تفت می دهید، رطوبت خود را از دست داده و فرمی گلوله گلوله ای پیدا می کند. برای رفع این مشکل می توانید بعد از تفت دادن آرد، آن را از حفره های الک رد کنید سپس به روغن اضافه نمایید تا فرمی زیبا و یکدست پیدا کند. هم زدن مداوم کاچی در هنگام اضافه کردن شربت به آرد، یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از گلوله گلوله شدن آرد است.

غلظت کاچی

کاچی به حلوا شبیه است اما غلظت آن از حلوا شل تر است. غلظت کاچی را میتوان به غلظت ماست چکیده یا فرنی تشبیه کرد. به خاطر داشته باشید که کاچی باید فرمی روان و شل داشته باشد.

کاچی زعفرانی با شیر

مرحله اول

برای درست کردن کاچی زعفرانی ۱ لیوان و نیم شیر را با ۱ لیوان و نیم آب و دو سوم لیوان شکر درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. شیر را هم بزنید تا شکر درون آن حل شود. بعد از حل شدن شکر ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و نصف لیوان گلاب هم به شیر بیافزایید.

مرحله دوم

اجازه دهید شربت شیر بر روی حرارت ملایم گاز باقی بماند تا شروع به جوشیدن کند. بعد از قل زدن شربت، آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. بهترین آرد برای این کاچی، آرد سنگک است. ۱ لیوان آرد سنگک را الک کرده سپس درون تابه بریزید.

مرحله سوم

آرد سنگک را بر روی حرارت ملایم گاز تفت دهید تا بوی خامی اش برطرف شده و عطرش بلند شود. بعد از حدود ۱۰ دقیقه تفت دادن و زمانی که رنگ آرد کمی تیره شد زمان اضافه کردن کره است. ۳۰ گرم کره به آرد اضافه کرده و به تفت دادن ادامه بدهید.

مرحله چهارم

آرد و کره را برای دقایقی تفت بدهید سپس شربت شیر آماده شده را در چند مرحله به آرد اضافه نموده و کاچی را مخلوط کنید. همزن دستی بهترین گزینه برای مخلوط کردن کاچی ست. دقت داشته باشید که باید ترکیب آرد و شیر را به شکل مرتب هم بزنید. هم زدن مداوم کاچی به یکدست شدن بافت آن کمک کرده و از گلوله گلوله شدن کاچی جلوگیری می کند.

مرحله پنجم

بعد از هم زدن کاچی، اجازه دهید برای مدتی بر روی شعله ملایم گاز پخته شود. بعد از جا افتادن و روغن انداختن کاچی شما آماده است. تا زمانی که کاچی داغ است، آن را درون ظرف های موردنظرتان ریخته و با خلال بادام و پسته تزیین کنید.

علت سفت شدن کاچی

کاچی را حتما طبق رسپی درست کنید و از زیاد یا کم کردن مواد اولیه آن خودداری نمایید. یکی از دلایل اساسی این مشکل، اضافه کردن خودسرانه آرد به دسر است که در نهایت موجب سفت شدن کاچی می شود. دقت داشته باشید که کاچی بعد از سرد شدن، سفت تر می شود پس نباید اجازه دهید بیش از اندازه بر روی حرارت بماند. اگر احساس کردید کاچی شما سفت شده کمی آب به آن اضافه کنید و صبر کنید تا جا بیفتد.

کاچی با زردچوبه

زردچوبه علاوه بر افزایش خواص کاچی، به خوشرنگ شدن آن هم کمک می کند پس اگر در خانه زعفران ندارید از زردچوبه استفاده کنید. به ازای ۱ پیمانه آرد باید از نصف قاشق چای خوری زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه را باید بعد از تفت دادن آرد با روغن به کاچی اضافه کنید.

کاچی چهار مغز با آرد برنج

مرحله اول

این نوع کاچی بسیار مقوی و پرخاصیت است و به عنوان تقویت کننده جسم استفاده می شود. ۲ لیوان نبات آسیاب شده یا کوبیده شده را با ۴ لیوان آب بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. بعد از جوشیدن آب و حل شدن نبات باید آن را از صافی رد کنید تا تبدیل به مایه ای یکدست شود.

مرحله دوم

۱ قاشق چای خوری زعفران ساییده شده را به همراه نصف لیوان گلاب به آب نبات اضافه کرده و مخلوط کنید سپس آن را کنار بگذارید. ۲۰۰ گرم روغن حیوانی درون قابلمه ای ریخته و بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. زمانی که روغن به طور کامل ذوب شد، ۲ لیوان آرد برنج یا آرد جوانه گندم را کم کم به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

شما می توانید از ترکیب آرد برنج و آرد جوانه گندم هم استفاده کنید. برای این منظور از ۱ لیوان آرد جوانه گندم و ۱ لیوان آرد برنج استفاده کنید. آرد را با استفاده از قاشق چوبی هم بزنید تا به طور کامل با روغن ترکیب شود. آرد را آنقدر هم بزنید تا طلایی رنگ شود.

مرحله چهارم

بعد از طلایی رنگ شدن آرد، نوک قاشق چای خوری نمک را به آرد اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید. شربت نباتی که در ابتدا آماده کرده اید را آرام آرام به آرد اضافه کرده و به شکل مداوم هم بزنید تا مایعی یکدست به وجود بیاید.

مرحله پنجم

شما می توانید بنا به سلیقه خودتان از گل گاوزبان هم استفاده کنید. برای این منظور ۵۰ گرم گل گاوزبان را به مدت ۱۰ دقیقه با آب جوش دم کرده و به همراه شربت نبات کم کم به آرد اضافه کنید. در این مرحله نوبت اضافه کردن مغزهاست.

مرحله ششم

۵۰ گرم مغز گردو نیم کوب شده، ۵۰ گرم مغز بادام نیم کوب شده، ۵۰ گرم مغز پسته نیم کوب شده و ۳۰ گرم مغز فندق نیم کوب شده به کاچی اضافه کنید. کاچی را خوب مخلوط کنید تا همه مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله هفتم

بعد از اضافه کردن مغزها، قابلمه کاچی را مجددا بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. اجازه دهید کاچی به پخت خود ادامه داده و روغن بیاندازد. زمانی که کاچی جا افتاد می توانید آن را سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید. برای تزیین کاچی می توانید از کنجد، گردو، پودر پسته و غنچه گل محمدی استفاده کنید.

کاچی برای پریودی کاچی زایمان کاچی اصفهانی دستور پخت کاچی دستور کاچی مقوی کاچی با نشاسته کاچی با توت خشک کاچی با آرد برنج کاچی با زردچوبه کاچی با شیره انگور کاچی با شیر

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.