مطالب پر بازدید
تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب

تزیین سالاد ماکارونی مجلسی تزیین سالاد ماکارونی مجلسی با طرح های قالبی و بدون قالب موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل

مدل مانتو زنانه شیک مدل مانتو زنانه شیک و مزونی برای خانوم های خوش استایل موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم …

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک

ایده چیدمان بالکن ایده چیدمان بالکن برای داشتن فضایی دنج + ایده بالکن کوچک موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که …

با آرد برنج چی درست کنم

با آرد برنج چی درست کنم نی نی سایت با آرد برنج چه شیرینی درست کنم حلوا با آرد برنج کیک قاشقی با ارد برنج شیرینی با آرد برنج بدون فر پنکیک با آرد برنج کیک با آرد برنج و کاکائو دسر با آرد برنج و نشاسته

با آرد برنج چی درست کنم + فرنی و شیرینی با آرد برنج موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مراحل تهیه فرنی با آرد برنج

مرحله اول

۴ لیوان شیر را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت گاز قرار دهید. ۸ قاشق غذاخوری شکر را کم کم به شیر اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا در شیر حل شده و یکی شود. در مرحله بعد ۲ قاشق غذاخوری گلاب هم به این ترکیب بیافزایید.

مرحله دوم

۴ قاشق غذاخوری آرد برنج را در ۲ مرحله به شیر اضافه کرده و آن را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود و مایه فرنی فرمی یکدست داشته باشد. فرنی را باید به شکل مداوم و پشت هم مخلوط کنید تا ته نگیرد و دسر شما خراب نشود.

مرحله سوم

بعد از به قوام رسیدن و غلیظ شدن فرنی، قابلمه را از روی شعله گاز بردارید. دقت داشته باشید که فرنی بعد از خنک شدن، سفت تر و غلیظ تر می شود، به همین خاطر نباید اجازه دهید روی گاز خیلی سفت شود.

مرحله چهارم

بعد از برداشتن فرنی از روی گاز، شما باید همچنان آن را هم بزنید زیرا هنوز داغ است و احتمال ته گرفتنش وجود دارد. اگر دوست دارید یک فرنی دو رنگ داشته باشید، فرنی را به ۲ ظرف تقسیم کرده و به یکی از ظرف ها زعفران دم کرده بیافزایید.

مرحله پنجم

بعد از خنک شدن فرنی، ابتدا فرنی سفید رنگ را درون ظرف ریخته سپس فرنی زعفرانی را بر روی آن بریزید. برای تزیین فرنی می توانید از پودر دارچین، غنچه گل محمدی، خلال بادام، خلال پسته، پرک بادام، پودر نارگیل، پودر پسته و … استفاده کنید.

مراحل تهیه حلوا آرد برنج

مرحله اول

۳/۴ لیوان آب را با ۳/۴ لیوان شکر درون قابلمه ای بریزید سپس آن را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. اجازه دهید شکر کاملا درون آب حل شود. هنگامی که شهد شروع به جوشیدن کرد، ۱/۴ لیوان گلاب و کمی پودر هل به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری زعفران دم کرده هم به شهد بیافزایید. اجازه دهید شهد کمی دیگری هم بجوشد سپس قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و کنار بگذارید تا شهد خنک شده و از دما بیفتد.

مرحله سوم

یک تابه مناسب انتخاب نمایید. ۱ لیوان آرد برنج را الک کنید سپس به همراه ۱۰۰ گرم کره درون تابه بریزید. آرد و کره را با استفاده از قاشق خوب مخلوط کنید تا فرمی یکدست پیدا کرده و کره کاملا به خورد آرد برود و ذوب شود.

مرحله چهارم

تابه را بر روی شعله ملایم گاز قرار داده و ترکیب آرد برنج و کره را برای حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تفت بدهید. این مدت تفت دادن برای رفع بوی خامی آرد است. بعد از تفت دهی و تغییر رنگ دادن آرد برنج، زمان اضافه کردن شهد است.

مرحله پنجم

شهد را نباید یکباره اضافه کنید بلکه باید آن را آرام آرام به آرد بیافزایید. با اضافه کردن شهد، آرد را به شکل مرتب هم بزنید تا این دو ماده به خورد هم رفته و فرمی منسجم پیدا کنند. بعد از آماده شدن حلوا آن را درون ظرف موردنظر ریخته و با پشت قاشق یا چنگال فرم بدهید سپس برای روی آن از پودر نارگیل، پودر پسته، مغز گردو و … استفاده کنید.

مراحل تهیه شیرینی برنجی با روغن مایع

مرحله اول

۴۰۰ گرم آرد برنج را به همراه ۲۰۰ گرم پودر شکر الک کنید و درون کاسه ای بریزید. ۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر به همراه نصف قاشق چایخوری پودر هل و نصف قاشق چایخوری وانیل به آرد برنج اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله دوم

وسط مواد آردی را با دست کنار زده سپس ۱۲۰ گرم روغن مایع در وسط آن ها بریزید. ترکیب آرد و روغن را ابتدا با قاشق سپس با دست جمع کرده و ورز بدهید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شده سپس ۱ عدد تخم مرغ به این ترکیب بیافزایید.

مرحله سوم

بعد از اضافه کردن تخم مرغ اول، بار دیگر خمیر شیرینی را ورز بدهید. در مرحله بعد ۱ عدد تخم مرغ دیگر را به همراه ۲ قاشق غذاخوری گلاب اضافه کرده و مجددا با بقیه مواد ورز دهید. خمیر باید لطیف باشد و فرمی منسجم داشته باشد.

مرحله چهارم

فر را بر روی ۱۸۰ درجه روشن کنید. کف سینی فر را با استفاده از کاغذ روغنی پوشش دهید. از مواد شیرینی به اندازه گردو بردارید و با استفاده از کف دست گرد کنید. خمیرهای گرد شده را درون سینی فر چیده و با استفاده از مهرهای آماده طرح بیاندازید.

مرحله پنجم

روش دیگر این است که خمیر شیرینی را بعد از گرد کردن و درون سینی قرار دادن، با استفاده از دست کمی تخت کرده و با چنگال یا چاقو طرح بدهید. بعد از آماده شدن همه مواد، شیرینی ها را درون فر قرار دهید. دقت داشته باشید که درون فر باید کاملا گرم باشد و فر ۱۵ دقیقه قبل از قرار دادن شیرینی ها، روشن شده باشد.

مرحله ششم

برای تزیین روی شیرینی برنجی می توانید از دانه های خرفه استفاده کنید. اجازه دهید شیرینی ها را برای حدود ۱۲ تا ۱۶ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از سپری شدن زمان معین شده، شیرینی ها را از درون فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند سپس درون ظرف موردنظر سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.