نگهداری گل بنجامین در منزل و حیاط + خواص و احیای گل بنجامین

نگهداری گل بنجامین در منزل و حیاط + خواص و احیای گل بنجامین

نگهداری انواع گل بنجامین همه چیز درباره گل بنجامین از اصول نگهداری تا خواص و شیوه تکثیر عنوان یکی از مطالب سایت الانت …

نگهداری گل غوره ای در خانه + علت خشک شدن و مشکلات

نگهداری گل غوره ای در خانه + علت خشک شدن و مشکلات

گل ساکولنت غوره ای نگهداری گل غوره ای در خانه + علت خشک شدن و مشکلات موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. …

نگهداری انواع گل اشک تمساح و تکثیر آن + خواص و پژمرده شدن

نگهداری انواع گل اشک تمساح و تکثیر آن + خواص و پژمرده شدن

گل اشک تمساح گل اشک تمساح را چگونه نگهداری و با اشک هایش تکثیر کنیم عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در …

کاشت بادام زمینی

درآمد کاشت بادام زمینی فیلم کاشت بادام زمینی کاشت بادام زمینی در مناطق سردسیر بذر بادام زمینی برای کاشت کاشت بادام زمینی دیم کاشت بادام زمینی در ایران کاشت بادام زمینی در چه فصلی است زمان کاشت بادام زمینی در آذربایجان

کاشت بادام زمینی در گلدان و باغچه + زمان کاشت بادام زمینی عنوان یکی از مطالب سایت الانت است. در این مطلب با شما درباره کاشت بادام زمینی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

همه چیز درباره کاشت بادام زمینی

بادام‌ زمینی گیاهی گرمسیری با نام های پسته‌ شامی، بادام‌ کوهی، پسته زمینی و یکی از مغزهای خوشمزه و پر خاصیت آجیل نوروز است. از خواص بادام زمینی میتوان به درمان کبد چرب، رفع یبوست، رشد بهتر کودکان، پیشگیری از آلزایمر و … اشاره کرد. این مغز را در افغانستان، مَمْپَلی می نامند و با نام علمی Arachis hypogaea شناخته می شود. برزیل زادگاه این گیاه است و به عنوان بوته ای یک ساله پرورش داده می شود. این مغز خوشمزه را می توانید به راحتی در گلدان و باغچه خانه ی خود پرورش دهید.

نوع بادام زمینی

بادام زمینی های شور و بو داده گزینه های مناسبی برای کاشت به شمار نمی روند. حتما از بادام زمینی خام که درون پوسته اش قرار داشته باشد استفاده کنید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

کاشت بادام زمینی در چه فصلی است

بهترین فصل برای کاشت بادام زمینی، فصل بهار است اما می توانید در فصل های دیگر هم این مغز خوشمزه را سبز کنید. در فصل های سرد سال نمی توانید آن را در فضای بیرون از خانه بکارید زیرا رشد نمی کند.

گلدان مناسب

بهتر است گیاه سبز شده بادام زمینی را درون گلدانی بزرگ و گود بکارید زیرا محصولش را در زیر خاک پرورش می دهد و با داشتن فضای بزرگ تر محصول بیشتری خواهد دهد.

زمان باردهی گیاه

بعد از جوانه دهی و سبز شدن دانه ها، حدود ۲ تا ۳ ماه طول می کشد تا گیاه به باردهی و محصول برسد.

فرم گیاه در زمان باردهی

اگر درباره زمان رسیدن محصول اطلاعاتی ندارید، باید به فرم گیاه توجه کنید. زمانی که گیاه بادام زمینی فرمی خوابیده و کج پیدا کرد زمان بیرون آوردنش فرا رسیده است.

کاشت بادام زمینی در باغچه

برای کاشت این دانه در خاک باغچه می توانید مانند مراحل گلدان را انجام دهید اما بعد از ریشه دهی گیاه را در خاک باغچه قرار دهید. بهتر است به خاک باغچه ماسه و شن و کمپوست اضافه کنید تا سبک و مغذی شود.

نگهداری بادام زمینی در آب

ابتدا بادام زمینی ها را در محیطی مرطوب قرار دهید تا ریشه و جوانه بدهند سپس یک لیوان آب انتخاب کنید. حال باید با استفاده از وسیله ای از افتادن بادام زمینی در آب جلوگیری کنید. برای این کار از وسیله ای به نام germination plate استفاده می شود که یک صفحه کوچک و گرد است با حفره ای در میانش و با نام صفحه جوانه زنی شناخته می شود اما در ایران به راحتی یافت نمی شود. شما می توانید دهانه لیوان را بر روی ظرفی یکبار مصرف قرار دهید و آن بخش را با یک قیچی تیز برش دهید سپس یک سوراخ کوچک که ریشه بادام زمینی از آن خارج شود در وسط صفحه بریده شده ایجاد کنید. حالا می توانید لیوان را پر از آب کرده و صفحه را رویش قرار دهید، با این کار ریشه در آب به رشد خود ادامه می دهد و بادام زمینی نمی پوسد زیرا با آب در تماس نیست. آب لیوان را هر چند روز یکبار عوض کنید و گیاه را در مکانی روشن با نور غیرمستقیم نگهداری کنید. این روش جنبه زینتی دارد.

درآمد کاشت بادام زمینی فیلم کاشت بادام زمینی کاشت بادام زمینی در مناطق سردسیر بذر بادام زمینی برای کاشت کاشت بادام زمینی دیم کاشت بادام زمینی در ایران کاشت بادام زمینی در چه فصلی است زمان کاشت بادام زمینی در آذربایجان

کاشت بادام زمینی در گلدان

در این بخش از سایت الانت می خواهیم با هم آموزش کاشت بادام زمینی را یاد بگیریم. کاشت بادام زمینی بسیار آسان است، کافی ست تا مراحل زیر را با دقت و جزئیات دنبال کنید.

مرحله اول

برای کاشت، از بادام زمینی های تازه و خام استفاده کنید. پوسته بیرونی ضعیف است و به راحتی با دست می شکند و می توانید بادام زمینی ها را خارج کنید. در این مرحله به یک کاسه آب نیاز دارید تا دانه ها را به فرآیند ریشه زنی تشویق کنید.

مرحله دوم

بادام زمینی را به مدت ۲۴ ساعت درون کاسه ی آب قرار دهید و بخیسانید سپس خارج کرده و پوسته ی قهوه ای رنگ نوک مغز را جدا کنید تا جوانه دهی بهتر انجام شود. بادام زمینی را بر روی یک دستمال کاغذی ضخیم یا دستمال نخی قرار دهید و با اسپری کردن آب بر روی آن رطوبت لازم را فراهم کنید.

مرحله سوم

دستمال نمدار را جمع کرده و درون ظرف یکبار مصرف که در آن حاوی سوراخ باشد قرار دهید. اگر ظرف یکبار مصرف شما در ندارد از سلفون کمک بگیرید. روی دهانه ظرف را با سلفون پوشش دهید سپس با استفاده از نوک سوزن چند سوراخ کوچک ایجاد کنید

مرحله چهارم

روش دیگر برای تامین رطوبت استفاده از پلاستیک فریزر است. برای این منظور پلاستیک را فوت و پر از باد کنید سپس دستمال را درون آن قرار داده و طوری گره بزنید که هوای درون پلاستیک خارج نشود و با فرم باد کرده باقی بماند.

مرحله پنجم

دانه ها را در محیطی سایه و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. جوانه زدن بادام زمینی در مدت کوتاهی و بعد از ۳ تا ۴ روز اتفاق می افتد و شما می توانید آن را مشاهده کنید. بعد از مشاهده جوانه گیاه را در بستر خاک مناسبی قرار دهید.

مرحله ششم

یک گلدان گود و عمیق انتخاب کنید سپس آن را از بسته های آماده خاک پر کنید. برای خاک می توانید از ترکیب خاک باغچه به همراه ورمی کمپوست، خاک برگ و ماسه استفاده نمایید. قبل از کاشت دانه ها خاک گلدان را آبیاری و مرطوب کنید.

مرحله هفتم

در گلدان حفره هایی ایجاد نموده و بادام زمینی ها را به شکل عمودی و طوری که ریشه به سمت پایین باشد درون حفره قرار دهید. بخش بالایی بادام زمینی باید در سطح ۱ تا ۲ سانتی خاک قرار داشته و به شکل عمیق کاشته نشود تا از پوسیدگی جلوگیری شود.

مرحله هشتم

گلدان را در محیطی گرم و پرنور قرار دهید تا گیاه بتواند به خوبی رشد کند و دانه های زیر زمینی خوبی پرورش بدهد. آبیاری مجدد را با خشکی سطح خاک گلدان انجام دهید. بعد از ۶۰ تا ۸۰ روز گیاه زیبای شما محصول میدهد و می توانید آن را از خاک خارج کنید.

درآمد کاشت بادام زمینی فیلم کاشت بادام زمینی کاشت بادام زمینی در مناطق سردسیر بذر بادام زمینی برای کاشت کاشت بادام زمینی دیم کاشت بادام زمینی در ایران کاشت بادام زمینی در چه فصلی است زمان کاشت بادام زمینی در آذربایجان

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.