نکات پخت شلغم در قابلمه و فر + شلغم با چی خوشمزه میشه

نکات پخت شلغم در قابلمه و فر + شلغم با چی خوشمزه میشه

نکات پخت شلغم چگونه شلغم بپزیم که سفید باشد و علت تلخ شدن شلغم + طریقه پخت شلغم و لبو +‌ پختن شلغم …

نکات مربای به خوشرنگ و مجلسی + چرا مربای به قرمز نمیشه

نکات مربای به خوشرنگ و مجلسی + چرا مربای به قرمز نمیشه

نکات مربای به نکات طلایی مربا به + علت سفت شدن مربای به + قوام مربا به موضوع یکی از مطالب سایت الانت …

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان مجلسی و کبابی خوشمزه + علت تلخ شدن

نکات کشک بادمجان نکات کشک بادمجان مجلسی + تارت برای کشک بادمجان + برای شوری کشک بادمجان چه کنیم + کشک بادمجان در …

نکات شیرینی نخودچی

عکسهای شیرینی نخودچی دلیل وا رفتن شیرینی نخودچی نی نی سایت از کجا بفهمیم شیرینی نخودچی پخته علت ترک خوردن شیرینی نخودچی مواد لازم برای یک کیلو شیرینی نخودچی

علت خشک شدن شیرینی نخودچی + ماندگاری شیرینی نخودچی چقدر است + اگر خمیر شیرینی نخودچی سفت شد چه کنیم موضوع یکی از مطالب سایت الانت است. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن شیرینی نخودچی

مواد لازم برای شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی یکی از شیرینی های خوشمزه قزوین است که به خاطر بافت سبک و سایز لقمه ای بسیار پرطرفدار بوده و برای پذیرایی در عید نوروز استفاده می شود. برای درست کردن این شیرینی خوشمزه به آرد نخودچی، روغن صاف قنادی، پودر قند، پودر هل، پودر پسته یا سیاه دانه برای تزیین نیاز دارید.

برای شیرینی نخودچی چه روغنی مناسبه

شیرینی نخودچی را با کره، روغن جامد و حتی روغن مایع هم درست می کنند اما روغن صاف قنادی بهترین روغنی ست که می توانید برای این شیرینی استفاده کنید و باعث منسجم شدن خمیر شیرینی می شود.

نکات مهم شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی داغ به سرعت از هم می پاشد و پودر می شود پس بعد از پخت شیرینی باید اجازه دهید کاملا خنک شود سپس آن را جدا کرده و در ظرف سرو بچینید. در هنگام کاتر زدن، کاتر را ابتدا به آرد آغشته کرده سپس بر روی خمیر شیرینی قرار دهید تا به خمیر نچسبد.

شیرینی نخودچی بدون فر و قالب

مرحله اول

۲ لیوان آرد نخودچی را الک کرده سپس ۳ قاشق غذاخوری از آن برداشته و به جایش آرد سفید بریزید. حالا مجددا مخلوط آردها را ۳ بار دیگر الک کنید تا بافت شیرینی تان ایده آل و ترد شود.

مرحله دوم

۱ لیوان پودر قند را با نصف قاشق چای خوری پودر هل الک کنید تا کاملا یکدست شوند. نصف لیوان روغن جامد را به پودر قند اضافه کرده  و با استفاده از درجه متوسط همزن به خوبی مخلوط کنید تا فرمی خامه ای پیدا کند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به آرامی و در چند مرحله به بقیه مواد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن آرد همه مخلوط را کمی هم بزنید. شما باید خمیر را با نوک انگشت تان ورز داده و جمع کنید. اگر بیش از حد خمیر شیرینی را ورز دهید، روغن می اندازد و در نهایت یک شیرینی بی کیفیت خواهید داشت. اگر خمیر شیرینی جمع نشد آن را درون چرخ گوشت یا غذاساز بریزید.

مرحله چهارم

بعد از جمع شدن خمیر روی آن را با سلفون پوشش داده و در یخچال قرار دهید. مدت زمان استراحت خمیر شیرینی ۸ ساعت است. بعد از استراحت خمیر را خارج کرده و بین دو پلاستیک قرار دهید. حالا به راحتی می توانید با وردنه بدون چسبیدن خمیر، آن را به قطر ۱ سانت باز کنید.

مرحله پنجم

پلاستیک رویی را برداشته و خمیر شیرینی را با استفاده از قالب شکل بدهید. اگر قالب ندارید می توانید تکه ای از خمیر شیرینی را برداشته و در دست به شکل گرد فرم بدهید.

مرحله ششم

روی شعله ی ملایم گاز، شعله پخش کن قرار دهید تا به مرور گرم شود. زمانی که شعله پخش کن گرم شد، کف تابه را با کاغذ روغنی پوشش دهید. شیرینی های قالب زده را بر روی کاغذ روغنی بچینید.

مرحله هفتم

درب تابه را با دمکنی پوشش دهید تا فر دستساز شما کامل شود. تابه را بر روی شعله پخش کن گرم شده قرار دهید و بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شیرینی را تست کنید. زمانی که ته شیرینی تغییر رنگ داد، آماده شده و می توانید آن را از روی حرارت بردارید.

اگر خمیر شیرینی نخودچی سفت شد چه کنیم

خمیر نخودچی بعد از اضافه کردن آرد، سفت می شود پس اگر همه مواد را با اندازه های دقیق رسپی اضافه کرده اید، نیازی به اضافه کردن مجدد ماده دیگری نیست. کافی ست تا خمیر شیرینی را درون چرخ گوشت بریزید و ۲ بار چرخ کنید تا یک خمیر یکدست و ایده آل به وجود بیاید اما اگر در مقدار آرد زیاده روی کرده اید، باید دست خود را روغنی کرده و کمی خمیر را ورز دهید تا روغن از این طریق جذب خمیر شود.

دمای فر برای شیرینی نخودچی

بهتر است دمای فر را بر اساس رسپی که شیرینی را با آن درست کرده اید، تنظیم نمایید. به طور کلی فر را باید روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و زمانی که درون فر کاملا گرم شد، شیرینی ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طبقه میانی بگذارید.

از کجا بفهمیم شیرینی نخودچی پخته

به طور کلی شیرینی نخودچی بعد از پخت، تغییر رنگ نمی دهد. پخته شدن این شیرینی را می توانید از تغییر رنگ دادن انتهای آن متوجه شوید.

علت خشک شدن شیرینی نخودچی

پخت طولانی شیرینی نخودچی در فر، مهم ترین علت خشک شدن آن است. نرم بودن شیرینی در حین پخت طبیعی ست و نباید آن را به مدت طولانی درون فر نگه دارید، شیرینی بعد از پخت و خنک شدن منسجم شده و سفت می شود.

شیرینی نخودچی با کره

شیرینی نخودچی را با روغن صاف قنادی درست می کنند اما شما می توانید این شیرینی خوشمزه را با کره هم درست کنید. طرز تهیه به شکل همان مدل اصلی ست فقط مقدار مواد کمی متفاوت است که برای شما قرار داده ایم. برای این شیرینی به ۵۰۰ گرم آرد نخودچی، ۲۵۰ گرم کره، ۲۵۰ گرم پودر قند، نصف قاشق چای‌ خوری پودر هل و خلال پسته یا بادام نیاز دارید.

ترد شدن شیرینی نخودچی

یکی از رازهای ترد شدن این شیرینی، استفاده از آرد برنج است. برای این منظور ۲ تا ۳ قاشق از آرد نخودچی را بردارید و به جای آن آرد برنج استفاده کنید.

دلیل وا رفتن شیرینی نخودچی

برای جلوگیری از این اتفاق، خمیر شیرینی را حتما استراحت داده و چند ساعتی در یخچال قرار دهید. از علل دیگر این اتفاق میتوان به مقدار کم آرد نسبت به بقیه مواد شیرینی، مقدار زیاد روغن نسبت به بقیه مواد شیرینی، استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد، … اشاره کرد.

علت ترک خوردن شیرینی نخودچی

ترک خوردن روی شیرینی به دلیل بافت نامناسب و منسجم نبودن خمیر اتفاق می افتد. از دلایل دیگر این اتفاق میتوان به الک نکردن پودر قند و آرد استفاده شده، کم ورز دادن خمیر و مقدار کم روغن اشاره کرد. اگر احساس کردید خمیرتان منسجم نیست، آن را درون چرخ گوشت بریزید تا شیرینی بعد از پخت ترک برندارد.

ماندگاری شیرینی نخودچی چقدر است

شیرینی نخودچی یکی از شیرینی های خشک است که از ماندگاری بالایی برخوردار است. این شیرینی را می توانید در یخچال به مدت ۲ ماه و بیرون از یخچال به مدت ۲ تا ۳ هفته نگهداری نمایید.

عکسهای شیرینی نخودچی دلیل وا رفتن شیرینی نخودچی نی نی سایت از کجا بفهمیم شیرینی نخودچی پخته علت ترک خوردن شیرینی نخودچی مواد لازم برای یک کیلو شیرینی نخودچی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 12 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام الانت و لینک مستقیم بلا مانع است.